Ő, ha megjött az iskolából, már tavasszal lerúgta cipőjét, ledobta nadrágját, ingét, és egészen késő őszig ebben az egyetlen szál klottgatyában mászkált

A tavaszban többek között az a jó, hogy az embernek kedve támad rendet tenni maga körül, és szomjas lesz a szépségre. A hirtelen jött éles fényben kendőzetlenül megmutatkoznak a hibák, csorbák, makulák és kopások, láthatóvá válik a levegőben táncoló ezernyi porszem. Könnyű szívvel szabadulunk meg a régi, ócska holmiktól, amikhez télen még ragaszkodtunk, mert a hidegben mindennel takarékosan bánunk, erővel, lekvárral, feslett huzatú fotellal. Tavasszal viszont felébred az életöröm és a nagyvonalúság, tavasszal rájövünk, hogy nem szeretjük már a fal színét, a tíz éve vásárolt párnahuzatot, sem az örökölt étkészletet, ezért nekiállunk festeni, varrni, bútorokat húzogatni, de legalábbis alaposan végigtáncoltatjuk a porszívót a padlón, és veszünk egy csokor virágot..
Amikor lehetőséget kaptam rá, hogy kipróbáljam az 1001 fonal egyik tavaszi újdonságát, a Phil Matelot fonalat, azt terveztem, hogy menő tavaszi-nyári táskát fogok belőle makramézni. Aztán megérkezett a csomag, és a Matelot sokkal puhábbnak bizonyult, mint azt előre képzeltem, olyasféle érzés volt megtapintani, mint a legpuhább, vastag, extra minőségű fürdőköntösöket. Abban a pillanatban eldöntöttem, hogy a régi, ócska és unalmasra kopott kéztörlőink helyett fogok újakat kötni. 7-es tűvel, dupla rizsmintával pillanatok alatt elkészültek, használjuk, szeretjük, jól szívja a vizet, jól bírja a mosást, és babatakarónak is bevált. A tavaszban többek között az is jó, hogy a tervek valóra válnak, és örülhetünk annak, hogy volt bátorságunk máshogy dönteni.

Ravelry

21 megjegyzés:

  1. jó döntés volt. és ezzel a tengerészszínnel nyárra is tökéletes :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, bevallom, én is a nyárra gyúrok már... :-)

      Törlés
  2. Nekem is a tengerész-stílus jutott eszembe😊
    S kötött kéztörlő? Aztaaa!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mert eredetileg tengerész stílusú táskában gondolkodtam. :-)

      Törlés
  3. kíváncsi vagyok, mi a tapasztalatod. mennyire praktikus, könnyen szárad?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A vastagságához képest hamar szárad, és jól is szívja a vizet, nagyon megszerettem.

      Törlés
  4. De jól néznek ki, igazi vitorlás, nyári érzés! :-) Mindig irigykedve és kétkedve néztem a kötött kéztörlőket a külföldi blogokban, de nem tudtam elképzelni, hogy szívják a vizet - ezek szerint de :-)Neked elhiszem!

    VálaszTörlés
  5. Ez a kéztörlő dolog mindig is izgatott, köszi az inspirációt!

    VálaszTörlés
  6. A dupla rizsminta nagyon jol all neki! Ettol a keztorlotol meg a kezmosas is szertartasosabb. Lehet nekem is ilyen kellene, hogy alaposan kezet mossanak..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az alaposság nem mindig hasznos, állítólag néha a bacik is kellenek. :-)

      Törlés
  7. Ahhh, mennyivel szebbek mint egy átlagos kéztörlő! Nekem az ugrott be róla, hogy tök menő minimál design :) A menő makramé táskára is nagyon kíváncsi lennék, remélem, sorra kerül majd egyszer, klassz lenne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kistáskát én is nagyon remélem, nem mondtam le róla!

      Törlés
  8. Igazi nyári hangulat! Imádom a tengerész-stílust :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyenkor a nagy vizek áradásakor mi másra gondolhatna az ember, nem igaz? :-)

      Törlés
  9. Egyszerűen szuper:) igen, a megfelelő fonallal igazi gyönyör lehet ilyesmiket csinálni..Talán egyszer én is,én is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Magam is régóta tervezgettem, de ha nem jön ez a lehetőség, biztosan nem kötöttem volna ilyesmit még jó ideig. Most meg úgy tudok örülni neki minden kézmosáskor, hogy nem értem, miért halogattam... :-)

      Törlés
  10. Amikor megláttam ezeket a képeket, a közelit, és a használat közbenit, szinte a bőrömön, a kézfejemen éreztem egy rusztikus, de mégis kellemes, frissítő dörzsölést. Pedig írod, hogy puha... de én ezt még akkor is klassznak érezném, ha nem volna puha. Amúgy meg tök szép és guszta , meg ámulatba is ejt, hogy törölközőt kössön valaki, mikor az "van százé is a kínaiba'" - szóval teljesen felesleges - szóval teljesen csodálatos, éppen ezért. Én is csinálok egyszer!

    VálaszTörlés